The 5-Second Trick For بیماری زونا چه نوع بیماری است

Wiki Article

افرادی که نباید بدون مشورت با پزشک واکسن زونا را تزریق کنند، افرادی هستند که:

لازم به ذکر است که ویروس فقط از زمانی فعال است که تاول‌ها برای اولین بار ظاهر می‌شوند و در نهایت وقتی خشک و پوسته می‌شوند. انتقال ویروس، قبل از این که تاول‌ها شکل بگیرند یا بعد از فرم پوسته شدن امکان‌پذیر نیست.

التهاب مغز و نخاع و افزایش خطر سکته مغزی، انسفالیت و مننژیت

اختلال شخصیت پارانوئید نوعی اختلال شخصیت است که با علایمی مانند بی اعتمادی و سوء ظن شدید نسبت به دیگران بدون دلیل و مدرک کافی همراه است.

روشنفکر بلندپرواز و خودبزرگ بین است. از این رو همواره یک گرایش ناهشیار به اصلاح گرایی و ایجاد رفرم دارد، ادعای عظمت و جاودانگی می‌کند، خود را دانای کل می‌داند که باید معلم اخلاق دیگران باشد، همیشه به دنبال نقص زدایی از کار دیگران است در حالی که نقایص خود از نظرش دور می‌ماند و خود را صاحب رسالت و مأموریت برای تحول و دگرگونی وضع موجود و نجات بشریت از چالش‌ها می‌داند.

خلاصه اینکه چون روشنفکر به‌طور فطری موجودی معترض است، اعتراض پایان ناپذیر او سبب می‌شود مدام در معرض بی‌مهری و تهدید باشد و به ویژه مورد هجوم و آزار حاکمان و صاحبان قدرت، ثروت و دانش قرار بگیرد. از این رو روشنفکر یا از حکومت وحشت دارد و از چوبه دار می‌هراسد یا از هم طبقه‌هایش و از اینکه در صدد تخریب و حذف او برآیند و از گردونه رقابت بیرونش کنند.

التهاب ممکن است بر بافت نرم زیر و اطراف جوش تاثیر بگذارد.

واکسن‌هایی برای کمک به جلوگیری از زونا و درد طولانی مدت عصبی که بعضاً ایجاد می‌شود، موجود هستند. به هر روی، برای شناخت بیشتر این عارضه با رسا همراه باشید.

درمان به موقع با داروهای ضد ویروسی در هنگام شیوع زونا، ممکن است به کاهش میزان بروز نورالژی بعد از هورمون کمک کند.

در نتیجه، بسیاری از پارانوئیدها ممکن است برنامه درمانی خود را دنبال نکنند و نیمه کاره رها کنند و حتی ممکن است انگیزه های درمانگر را زیر سؤال ببرند.

از رایج‌ترین علائم پارانوئید می‌توان به احساس شک، حساس بودن نسبت به انتقاد، عصبانیت فواید بیماری زونا سریع و کینه‌ای بودن اشاره کرد.

پس از ۷ تا ۱۰ روز، تاول‌ها به تدریج خشک می‌شوند و پوسته تشکیل می‌دهند. وقتی تاول‌ها ناپدید می‌شوند، ممکن است جای زخم جزئی باقی بگذارند. ​

بیمارانی که استروئیدها یا سایر داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی را مصرف می‌کنند.

هر کسی که مبتلا به آبله‌مرغان شده باشد می‌تواند ببه زونا هم دچار شود. بسیاری از مردم در عرض ۳ تا ۵ هفته از زونا بهبود کامل می‌یابند، اما برخی دچار عوارض جدی می‌شوند.

Report this wiki page